Læringsmål 1
1
Jeg aflæser ordnede talpar i første kvadrant.
2
Jeg aflæser og afsætter ordnede talpar i første kvadrant.
3
Jeg aflæser og afsætter ordnede talpar i alle fire kvadranter.
Læringsmål 2
1
Jeg indsætter ordnede talpar i enkle forskrifter og bestemmer hvilke, der passer med forskriften.
2
Jeg bestemmer forskrift ved at aflæse punkter på grafer og anvender forskrifter til at beregne y-værdi i hverdagssituationer.
3
Jeg undersøger ligheder og forskelle ved grafer og undersøger sammenhængen mellem forskrifter og lineære grafer ved at indsætte ordnede talpar i forskrifterne.
Læringsmål 3
1
Jeg tegner lineære grafer ud fra tabel og afgør, om lineære grafer har positiv, negativ eller ingen hældning.
2
Jeg aflæser informationer ud fra en graf, plotter lineære funktioner i dynamisk geometriprogram ud fra en forskrift og afgør, om lineære grafer har positiv, negativ eller ingen hældning.
3
Jeg aflæser informationer ud fra lineære og ikke lineære grafer, der viser sammenhænge fra hverdagen og beskriver sammenhængen mellem en graf og forskriften.
Læringsmål 4
1
Jeg skriver ordnede talpar, der passer til enkle tekststykker.
2
Jeg forbinder tekst med forskrift og ordnede talpar i tabel.
3
Jeg tegner grafer og skriver forskrift, der passer til.